Quantcast
Browsing all 172 articles
Browse latest View live

Rajski ogród, czyli Madinat Makadi w Egipcie

Od kilku lat jeden tydzień listopada spędzaliśmy nad brzegiem basenu z dobrą książką, inteligentną krzyżówką-jolką (chyba jeszcze można znaleźć coś takiego w kiosku?) i zimnym drinkiem w ręku. Zawsze w...

Ogród Botaniczny w Powsinie, czyli namiastka dżungli na Mazowszu

Polska Akademia Nauk Ogród Botaniczny – Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Warszawie, w Powsinie położony jest 23 kilometry od centrum miasta. Obecnie liczy sobie 40 hektarów, z czego 32...

Widokówki z podróży – 100 razy w Gazecie Powiatowej

Zapraszamy do Galerii Sztuki Ratusz w Legionowie, gdzie od dziś do 4 września można obejrzeć naszą wystawę „Widokówki z podróży – 100 razy w Gazecie Powiatowej” Od czterech lat co dwa tygodnie mamy...

Widokówki z podróży – Islandia

Raz w roku, całą rodziną wypuszczamy się w dalekie lub bliskie kraje. Z każdej takiej wyprawy przywozimy setki zdjęć, godziny filmów i moc niezapomnianych wrażeń. W zeszły roku zawitaliśmy na Islandię....

Indie –Świątynia Szczurów Karni Mata

Indie – można je polubić lub nie. Przepiękne zabytki, wspaniałe jedzenie, jak ktoś lubi ostrą i w większości wegetariańską kuchnie, z drugiej strony, bieda, brud i wszechobecny smród na ulicach. Do...

Loro Park – Perła Teneryfy

Jeśli kiedyś skierujecie Wasze kroki wakacyjne na Wyspy Kanaryjskie, to koniecznie musicie pojechać do Loro Park. Właściwie to był jedyny powód dla którego tam polecieliśmy. Wszystko zaczęło się od...

Petra – kamienne miasto

W Jordanii leży Petra, jeden z siedmiu cudów świata, znana z kamiennego miasta zbudowanego przez Nabatejczyków 2200 lat temu, a także z kapeluszy Indiany Jonesa. Do Petry trafiliśmy w środku lata, więc...

Wielkanocna kuchnia tajska

Jak od kilku lat mamy w zwyczaju, na Wielkanocne Święta wybraliśmy się rodzinnie obserwować,jak w innych krajach traktuje się jajka. Już po 12 godzinach lotu odetchnęliśmy parnym tajskim powietrzem na...

W grobowcu cesarza Qin Shi Huang Ling

Chiny to wielki kraj, ciągle tajemniczy dla Europejczyków, którego w całości nie uda się poznać, dlatego nasz wybór na pierwszą wyprawę padł na Pekin, Xian, Guilin i Szanghaj. Już oczarowani Zakazanym...

Wspominamy zmarłych, czyli 1 listopada na świecie

Nadchodzą tradycyjnie smutne święta: Wszystkich Świętych i Zaduszki, wspominamy naszych krewnych i znajomych, którzy odeszli. Zapalimy lampki i pomodlimy się. Zastanawialiście się kiedyś, jak na...

Clik here to view.

Jumbo bwana, czyli Mombasa w kalejdoskopie

Gdy słyszycie Kenia, to myślicie safari, „wielka piątka”, „Pożegnanie z Afryką” i cały ten romantyzm afrykańskiej sawanny. A dziś chcemy wam przedstawić inne oblicze „Czarnego lądu” czyli piękne, stare...

Wietnam północny czyli zatoka Ha Long i Hanoi

Zdjęcia z Naszego wyjazdu do Wietnamu umieszczane na Instagramie wraz z opisami. Na pierwszy ogień Wietnam północny.

Clik here to view.

Wietnam środkowy czyli Hue, Da Nang i Hoi An.

Zdjęcia z Naszego wyjazdu do Wietnamu umieszczane na Instagramie wraz z opisami. Czas na Wietnam środkowy.

Wietnam południowy czyli Sajgon i delta Mekongu

Zdjęcia z Naszego wyjazdu do Wietnamu umieszczane na Instagramie wraz z opisami. Część ostatnia czyli Wietnam południowy.

Sztokholm by day

Przystań promowa w Sztokholmie była początkiem naszego spotkania ze stolicą Szwecji. W mglisty, chłodny, chociaż lipcowy, poranek ruszyliśmy w uliczki Gamla Stan, czyli Starego Miasta. Było coś...

Odwiedziliśmy rorbuer

W północnej Norwegii na Lofotach można wynająć dawne tradycyjne chaty rybackie zwane rorbuer. Rybacy zjeżdżali na Lofoty z innych regionów wybrzeża na zimowy sezon połowu dorsza,trwający od stycznia do...

Gibraltar – Brytania na kontynencie

Wakacje w pełni, więc i my wyruszyliśmy w kolejną podróż. Wybór padł na Hiszpanię, a dokładniej Andaluzję. Zwiedzając kolejne hiszpańskie miasta w pewnym momencie trafiliśmy do Wielkiej Brytanii, czyli...

Palmyra – perła Pustyni Syryjskiej

Niewielkie miasto w Syrii— Tadmur to dawna wielka oaza,w której przez parę wieków prosperowało legendarne, bogate miasto Palmyra. Leży ono na pustkowiu Pustyni Syryjskiej, gdzie są obfite źródła wody i...

Helsinki – białe miasto północy

Helsinki są jedną z najdalej na północ wysuniętych stolic na świecie, leżą bardziej na północ niż choćby Alaska czy południowa Syberia, lecz na ulicach nie spotyka się tam wcale białych niedźwiedzi,...

Co ty wiesz o degustacji ? Bodega Gonzalez Byass

Sherry jest mieszanym winem, którego początki sięgają czasów Fenicjan. A w XII wieku robili je Maurowie i eksportowali do Anglii. Handel sherry rozkwitł w XVII wieku, kiedy londyńscy kupcy zaangażowali...